Przedmioty, które można kupić w naszych sklepach charytatywnych są darami, które przekazują nam ludzie dobrej woli.
Najczęściej Darczyńcy pojawiają się w naszych sklepach i anonimowo zostawiają rzeczy, których już nie potrzebują.
Bywa też tak, że większa grupa ludzi chce przeprowadzić zbiórkę przez dłuższy okres czasu w swoim biurze.
Tak też uczyniła firma EPAM Polska, która wpadła na pomysł zorganizowania zbiórki w swoim warszawskim biurze.
Wynikiem było kilkadziesiąt kilogramów pięknych darów, wśród których znalazła się odzież, biżuteria, obuwie, książki, zabawki oraz drobne agd. Wszystkie dary można kupić w jednym z naszych sklepów charytatywnych przy ul. Wolskiej 46/48 w Warszawie, w godzinach 10.00 – 18.00.
Zbiórce towarzyszyła także wystawa o naszej fundatorce Lady Sue Ryder, która zainicjowała ideę zbiórki środków na wsparcie potrzebujących poprzez sklepy charytatywne.
Dziękujemy za okazane serce, wolę pomagania oraz przesympatyczny kontakt z przedstawicielami firmy!
Nasze muzeum przystąpiło do międzynarodowego projektu kolekcjonerskich Znaczków Turystycznych. Idea ta zrodziła się dwadzieścia lat temu w Czechach i z czasem rozprzestrzeniła na inne kraje Europy. Obecnie jest ponad 5500 miejsc posiadających swe własne znaczki, z czego ponad 740 leży w Polsce. Turyści odwiedzający dane miejsce mają możliwość zakupu unikatowego znaczka do swojej kolekcji. Znaczek Muzeum Sue Ryder ma numer 743 i przedstawia Rogatkę Mokotowską – naszą siedzibę. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Nadaj rzeczom drugie życie – z tym hasłem Fundacja Sue Ryder wraz z merytorycznym wsparciem Atelier PLICH postanowiła pokazać, że sklep charytatywny może być miejscem gdzie można się modnie, a przy tym niedrogo ubrać. W tym celu, dzięki otwartemu umysłowi i wielkiemu sercu PLICHa oraz Pani Karoliny Kaczyńskiej, powstała sesja Sue Ryder by PLICH. Przedstawione na zdjęciach stylizacje zostały zestawione z ubrań, które pochodzą ze sklepów charytatywnych Fundacji. Sesja realizowana była w dniu 31 sierpnia w Warszawie.
Ideą stojącą za tym projektem jest ukazanie sklepu charytatywnego jako miejsca poszukiwań niepowtarzalnych kreacji. W świecie, gdzie królują kolekcje proponowane przez sieciówki modowe, sklep charytatywny może stać się źródłem dla poszukiwań inspiracji. Inspiracji, które nadają rzeczom nowe życie, a nowemu właścicielowi przynoszą dużo radości.
Przez tą sesję chcemy również pokazać, że ubierając się w sklepie charytatywnym można pomagać innym, jednocześnie samemu czerpiąc z tego wielką frajdę. Bo to właśnie te kilka złotych, za które kupimy dobre ubranie, może pomóc innej osobie w zakupie leków, wesprzeć placówkę pobytu dla seniorów, lub wesprzeć przedszkole dla dzieci z niepełnosprawnościami.
O Atelier PLICH:
PLICH zadebiutował w wieku 16 lat, kiedy to odbył się jego pierwszy pokaz mody w Hotelu Kasprowym w Zakopanem. W 2002 roku założył markę PLICH, której nazwa wzięła się od pseudonimu projektanta.
Przez jedenaście lat mieszkał i tworzył w Krakowie, a w 2011 zdecydował się przeprowadzić do Warszawy. Zorganizował wiele niezwykłych pokazów mody, m.in. na 43. piętrze będącego jeszcze w budowie wieżowca projektu Daniela Libeskinda w Warszawie czy w Paryżu w ramach akcji „Paryż bez futra”.
Pytany o inspiracje, przyznaje, że dużo czerpie ze swojej życiowej drogi, często nawiązuje też do „klasycznej elegancji”. Ceni sobie szyk i prostotę, ogromną wagę przywiązuje do detali i kunsztu krawieckiego.
Z nostalgią patrzy na minione czasy. Fascynują go lata ’50 i ’60, a także ikony XX wieku. Projektuje zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Tworzy kreacje dla osób ceniących indywidualność, delikatność, wyrafinowanie i nowatorstwo – dla ludzi, którzy lubią być zaskakiwani. Jego znakiem rozpoznawczym są także oryginalne torebki z charakterystycznymi pikowaniami.
Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku, gdzie będziemy publikować więcej zdjęć z sesji Sue Ryder by PLICH.
Dziękujemy serdecznie wszystkim osobom zaangażowanym w realizację projektu:
Atelier PLICH (plich.eu) za świetne stylizacje, przygotowanie sesji, make-up i otwartość na współpracę z Fundacją;
Pani Karolinie Kaczyńskiej za wyrażenie zgody na wzięcie udziału w sesji;
Pani Ewie von Gottberg za organizację i ogromne doświadczenie, którym tak chętnie się z nami dzieli.
Obecnie trwa okres rozliczania PIT-ów, co wiąże się także z możliwością przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych mogą w zeznaniu rocznym pomniejszyć należny podatek o kwotę przekazaną na rzecz organizacji pożytku publicznego do 1% należnego podatku. Oznacza to, że przekazane pieniądze nie trafią do budżetu Państwa, a na konto wybranej organizacji.
Podatnik nie traci, ani złotówki – po prostu przekazuje pieniądze, które w innym wypadku trafiłyby do Skarbu Państwa. Jest to więc szansa, aby wspomóc Fundacje, które stale potrzebują środków na realizowane cele.Spółka DBMS (www.edbms.pl) rozpoczęła współpracę z Fundacją Sue Ryder, przy realizacji kampanii e-mailową, zachęcającej do przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji.
.
DBMS Sp. z o.o. zajęła się przygotowaniem kreacji oraz wysyłką mailingową, do posiadanej bazy.
Polish National Sales Awords organizuje tzw. cichą aukcję charytatywną na rzecz Fundacji Sue Ryder, która odbędzie się 10 grudnia br. podczas VIII edycji Gali PNSA w hotelu Intercontinental w Warszawie. Zapraszamy serdecznie do uczestnictwa telefonicznego w aukcji wszystkie osoby, które nie będą mogły pojawić się na wydarzeniu. Aby wesprzeć Fundację, należy skontaktować się do 9 grudnia z Barbarą Gacia barbara.gacia@epcreatives.pl, tel. 662 231 824. Środki finansowe uzyskane z aukcji zostaną przekazane na rzecz Fundacji Sue Ryder, która wspiera kilkanaście domów opieki Sue Ryder oraz prowadzi Muzeum Sue Ryder upamiętniające osobę patronki i propagujące ideę dobroczynności. Serdecznie zapraszany do licytacji następujących obrazów:
Haliny Kwiecińskiej-Bonikowskiej
Obraz pt. „ Bracia: wspólna droga”. Rok powstania 2014. Wymiary 65×81 cm, olej.
Halina Kwiecińska-Bonikowska ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi w 1966 roku, uzyskując dyplom z kierunku „Druk” w pracowni prof. Teresy Tyszkiewicz i prof. Zdzisława Głowackiego. Po studiach pracowała jako scenograf w polskim przemyśle filmowym (m. in. przy filmie „Faraon”) i jako grafik reklamowy. Od trzydziestu lat uprawia wyłącznie malarstwo. W twórczości artystki można wyróżnić trzy etapy: Zoomizm, Abstrakcja, Cykle tematyczne. Prace malarki były prezentowane na wernisażach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Obrazy zdobią wnętrza wielu ambasad, firm, banków, kancelarii prawniczych, biur handlowych, przedstawicielstw, instytucji finansowych. Znajdują się także w kolekcjach prywatnych m. in. w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Francji, Szwajcarii, USA, Kanadzie, Japonii, Austrii, Grecji, Kolumbii. www.halina.bossboss.pl
Anny Sobol
Obraz pt. „Muzyka Sfer”. Wymiary 100×80
Praca powstała ok.2000 roku, w cyklu Impresje Muzyczne. Jest to największa z prac autorki wykonana w unikalnej technice enkaustyki, czyli gorącego wosku. Obraz powstaje dosłownie ‘”na gorąco” i jest absolutnie niemożliwy do skopiowania, ze względu na efekty powstałe podczas kierowania płynną masą roztopionych barwnych wosków i nieoczekiwanych odkształceń papieru pod wpływem gorąca. Technika ta daje obrazy kruche, wymagające sztywnego podłoża, ale najbardziej odporne na warunki atmosferyczne i światło.
Anna Sobol absolwentka wydziału malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. 1983 – dyplom w pracowni Jana Tarasina (w 2013 Jubileusz 30-lecia twórczości). W latach 1981- 82 studiowała w Academie des Beaux Arts w Liege (Belgia). W 1997 otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uprawia malarstwo sztalugowe, litografię, fotografię artystyczną i tradycyjne tematy: portrety, pejzaże, akty, kompozycje metaforyczne. Eksperymentuje z unikalną techniką enkaustyki (m.in. cykl “Impresje Muzyczne”). Zbudowała instrument “sobolara” – rodzaj grającego obrazu. Pisze wiersze. Od 2002r. jest członkiem Fotoklubu RP. W 2000r. stworzyła spektakl multimedialny “Jeźdźcy Apokalipsy” z muzyką M.Hertla (kwartet z harfą i wokalizą) skomponowaną do jej obrazów, w 2011r rozbudowany o partię pantomimy(E.Pastecka) i wystawiony z muzyką improwizowaną Tadeusza Sudnika i Iwony Jędruch. Jest organizatorem licznych wystaw (w tym m. in cykl “Sacrum Novum” w Polsce i w Belgii), oraz wystawy z serii „Alegorie”). Od 1994 roku prowadzi galerię w Domu Kultury KADR na warszawskim Służewcu, gdzie udziela też lekcji malarstwa i rysunku, a od 2012 r współtworzy Studio Miniatur Animowanych SMAK, realizując z dziećmi animacje poklatkowe, oraz tworząc animowaną scenografię organizowanych przez siebie imprez artystycznych. Od 2002 roku prowadzi Salonik Artystyczny „Nowa Deotyma”, w 2012r reaktywowany z dużym rozmachem w Domu Kultury KADR, tu też od 2014 roku prowadzi dyskusyjny klub Art_Cafe, na potrzeby którego przygotowuje wykłady i projekcje z dziedziny historii sztuki. Prace w kolekcjach prywatnych w Polsce, Belgii, Francji, Szwajcarii, Szwecji, Włoszech, Niemczech, U.S.A, Korei Płd, Australii i Arabii Saudyjskiej. W kościele ewangelickim w Wallsbull (płn Niemcy) znajduje się jej Św. Krzysztof z cyklu “Apokalipsa”.
Obrazu pt.”Wonderful Time Together”. Wymiary 140×110
Obraz namalowany w intencji udanego związku, połączenia dusz, wzajemnego spełnienia bycia razem. Malowany według synestezyjnego odbioru, w którym każdy kolor ma swój dźwięk, smak, kształt . A zdanie- tytuł tworzy wielobarwną falę informacji działających na odczucia i świadomość.
Alina Skiba synestetyczka, malarka, reżyser, wykładowca. Prowadzi warsztaty rozwoju kreatywności i synestezji dla wszystkich. Wielokrotnie nagradzana za filmy autorskie. W malarstwie stworzyła własną technikę w akwareli. Obrazy Aliny Skiba znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce i na świecie. Od lat przekazuje obrazy na aukcje charytatywne, wspomagając Fundację ” A kogo “, Nie jesteś sam “, Wielkie serce “, ” Mimo wszystko ” i inne. Obrazy malowane z intencjami, na zamówienie.
Więcej obrazów można znaleźć w sklepie LILIO. To wyjątkowe produkty tworzone przez wyjątkowych ludzi. W sprzedaży wyłącznie ręcznie robione wyroby produkowane w Polsce.
Współpracują z rzemieślnikami i artystami, którzy kochają to co robią. Dzięki temu powstają produkty z duszą, które wnoszą do domów, mieszkań i biur harmonię i dużą dawkę pozytywnej energii.
Szanowni Państwo
W środę 2 listopada przypada 16 rocznica śmierci Sue Ryder.
W tym dniu serdecznie zapraszamy na Mszę św. w Jej intencji, która zostanie odprawiona w kościele sióstr Wizytek przy Krakowskim Przedmieściu 34 o godz. 17:00.
19 października 2016 nastąpiło uroczyste otwarcie wystawy stałej Muzeum Sue Ryder w Rogatce Mokotowskiej przy placu Unii Lubelskiej 2.
Wyłączny Honorowy Patronat nad otwarciem objęła Pierwsza Dama Agata Kornhauser- Duda.
Muzeum Sue Ryder jest otwarte dla zwiedzających w poniedziałki, wtorki, środy w godzinach 10.00 – 18.00 począwszy od 24 października. Wstęp wolny.
Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
A Sue Ryder Rehabilitation Room was opened in the Family Medical Centre at 88J Ciołkowskiego Street in Białystok.
On 2 April, Lubomira Paśko, Director of the Foundation Bureau, visited Białystok to verify project progress. The Sue Ryder Foundation paid PLN 500,000 to support the construction and fittings of the rehabilitation room.
At 2 Unii Lubelskiej Square in Warsaw, the Sue Ryder Museum is being constructed.
Sue Ryder, the foundation founder, who is little-known to the Poles, was a British philanthropist with a great heart for Poland and the Poles. We are in the possession of mementoes and archives from the Second World War, including the times of Sue Ryder’s cooperation with Cichociemni (Dark and Silent). Czytaj dalej
On 25 February 2016, we took part in the official opening of the Lady Ryder Rehabilitation Room in the Rehabilitation, Education and Care Centre ”Helenów” in Międzylesie. Czytaj dalej
On 28 January 2016 during the 10th Anniversary Gala of the Polish Fundrising Association in the Museum of Polish Jews Polin in Warsaw, certificates of professional fundraisers were awarded. One of fundraisers was Lubomira Paśko, Director of the Bureau of the Sue Ryder Foundation. Czytaj dalej
We are carrying out a charity collection of money under the “Good Returns” campaign. From 1 September 2015 to 31 January 2016, there were money boxes available at charity shops of the Sue Ryder Foundation. Money may be also paid into the bank account or you may bring donations in kind for the purpose of the collection. Czytaj dalej
On the third of October 2015, a charity concert entitled ”Voices for the Hospice” was held at the Concert Hall in Bydgoszcz. The concert was organised by the Sue Ryder Association in Solec Kujawski and the Day Care Centre in Bydgoszcz. The Foundation, as the main donor, paid PLN 130,000 for the purchase and equipment of a specialised car to transport handicapped children.
At the concert, the Foundation was represented by Lubomira Paśko, Director of the Foundation Bureau, Henryk Chmara, Chairman of the Audit Committee, and Hanna Kon, member of the Management Board.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji
Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.